خرید و قیمت کارت ویزیت الکترونیک

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. بلاگ
  6. /
  7. خرید و قیمت کارت…

کارت ویزیت الکترونیک شما را زنده نگه می دارد!!

کارت ویزیت الکترونیک شما را زنده نگه می دارد!!

کارت ویزیت الکترونیک یکی از انواع طراحی های کارت ویزیت محسوب می شود که امروز توانسته جایگاه خوبی در میان صاحبان کسب و کار و تجارت به دست بیاورد.

به نظر می رسد که این نوع کارت های ویزیت کارایی خوبی دارند و می توانند مخاطب را راحت تر و بهتر سمت یک کسب و کار جذب کنند.علاقه مندان به آموزش طراحی وب سایت در اسلامشهر اینجا کلیک کنید اما سوال این است که چگونه؟؟؟

یک کارت ویزیت الکترونیک چه ویژگی های متمایزی دارد که می تواند بهتر و سریع تر از انواع دیگر کارت های ویزیت مخاطب را سمت خودش جذب کند؟

برای این که به  این سوالات در مورد کارت ویزیت الکترونیک پاسخ دهیم؛و به نوعی بدانیم که چگونه باید کارت ویزیت الکترونیک را طراحی کنیم،بهتر است ابتدا با خود کارت ویزیت و کارکردی که از آن انتظار داریم صحبت کنیم و سپس سراغ مفهوم دیجیتالی از آن برویم. این کار می تواند به ما حقایقی را نشان بدهد که شاید تا به امروز نمی دانستیم.

مخاطب تنها چیزی است که شما دارید!

مخاطب تنها چیزی است که شما دارید!

اولین نکته ای که شما باید در مورد کارت ویزیت الکترونیک بدانید و آن را دقیق متوجه شوید؛این است که هر قدم شما در دنیای تجارت نباید هدفی جز مخاطب داشته باشد.

در کلام ساده تر شما هیچ چیز مهم تری از مخاطب یا مشتری در اقتصاد ندارید. در واقع مخاطب از مفاهیمی مانند سود و زیان هم اهمیت بالاتری دارد.

داشتن مخاطب به معنی توانایی ادامه حیات در دنیای تجارت است؛و اگر شما مخاطب خودتان را از دست بدهید عملا از دنیای تجارت کنار گذاشته می شوید.

بگذارید با یک مثال این داستان را توضیح دهیم ،دو کسب و کار همسان را تصور کنید که دارای سود ماهانه 100 تومان هستند.

کسب و کار اول توسط دو مشتری به این سود می رسد و کسب و کار دوم توسط 10 مشتری.

 کدام یک از این دو کسب و کار قدرت بالاتری در اقتصاد دارند؟

 کدام یک از این دو کسب و کار قدرت بالاتری در اقتصاد دارند؟

توجه کنید که سود هر دو این کسب و کارها برابر در نظر گرفته شده است.پس این موضوع نشان می دهد که عملا فاکتور سود در این جا از درجه اهمیت کمتری برخوردار است.

پاسخ ساده، روشن و بدیهی است. مسلما کسب و کار دوم با داشتن تعداد بیشتری مشتری توانایی و قدرت بالاتری دارد.

این توانایی را می توان از دو جنبه نگاه کرد:

1-  کسب و کار دوم تا زمان نابودی 10 مشتری فاصله دارد و کسب و کار اول تنها با از دست دادن دو مشتری به طور کلی از بین می رود.

2-  کسب و کار دوم با اضافه کردن تنها یک تومان به ازای هر فروش می تواند 10 تومان سود در مجموع برای خود بسازد، این در حالی است که کسب و کار اول برای این کار باید 5 تومان سود در نظر بگیرد.

این تفاوت قیمت خود می تواند یک ابزار رقابتی برای کسب و کار دوم و جذب مشتری بیشتر برای آن محسوب شود. با این مثال و نکته هایی که بیان شد به نظر می رسد توانسته باشیم اهمیت مخاطب را به شما نشان دهیم.

اما این اهمیت چه ارتباطی به کارت ویزیت الکترونیک دارد؟ بگذارید کمی بیشتر از مفهوم مخاطب صحبت کنیم تا به کارکرد آن در کارت ویزیت الکترونیک برسیم.

مخاطب شما انسان است!

مخاطب شما انسان است!

شاید از این عنوان کمی تعجب کرده باشید، اما واقعیت این است که در بسیاری از موارد کسب و کارها و صاحبان تجاری آنقدر درگیر عدد و رقم و جداول مختلف می شوند که فراموش می کنند. مخاطبی که رو به روی آن ها ایستاده یک انسان است. در کلام ساده تر هنوز دنیا به جایی نرسیده است که چیزی جز انسان ها در اقتصاد و تجارت تاثیر بگذارد. بنابراین ما با مخاطب هایی از جنس انسان رو به رو هستیم.

از طرف دیگر با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم متوجه شدیم که مخاطب و جذب و نگهداری آن اهمیت بالایی دارد.وقتی این نکته را در کنار انسان بودن مخاطب می گذاریم به یک نکته مهم می رسیم. شما در کسب  و کار و تجارت باید سعی کنید موجوداتی را جذب کنید که عملا غیر قابل پیش بینی هستند؛و حق انتخاب دارند.

بنابراین شما نمی توانید از بسیاری از مسیرها برای جذب مخاطب خود استفاده کنید. انسان ها قابلیت تفکر دارند و می توانند خودشان دست به انتخاب بزنند.

 چه کار باید بکنیم تا در گزینه های انتخاب مخاطب خود قرار بگیرم؟

 چه کار باید بکنیم تا در گزینه های انتخاب مخاطب خود قرار بگیرم؟

برای پاسخ به این سوال باید به یک نکته جالب اشاره کنیم.به نظر شما انسان ها موجودات منطقی هستند و یا این که بر اساس احساس خود تصمیم گیری می کنند؟

احتمالا پاسخ شما این است که ما انسان ها موجودات منطقی هستیم و می توانیم بر اساس تفکر خودمان رو به جلو حرکت کنیم. اما باید بگوییم که این پاسخ اشتباه است. هم اکنون که در حال مطالعه این متن هستید غالب قدرت تفکر منطقی شما در حال تمرکز روی متن است و عملا هیچ کار دیگری نمی کند.

از این رو خودتان هم فکر می کنید که همین الان کار خاصی انجام نمی دهید. اما آیا شما پلک نمی زنید؟ تنفس نمی کنید؟ ممکن است پایتان احساس خستگی کند و بدون آن که توجه ذهن منطقی شما را به خود جلب کند کمی جابجا شود. این مباحث ما را به یک نکته بسیار مهم راهنمایی می کند. با کارت ویزیت الکترونیک روی ذهن ناخودآکاه تاثیر بگذارید.

با کارت ویزیت الکترونیک روی ذهن ناخودآکاه تاثیر بگذارید

با کارت ویزیت الکترونیک روی ذهن ناخودآکاه تاثیر بگذارید

انسان موجودی است که ذهنش دارای دو بخش عمده است. بخش اول را ذهن منطقی می دانند که از قدرت کمتری برخوردار است و برای انجام یک یا چند کار محدود به صورت همزمان طراحی شده است. ذهن منطقی نیاز به تمرکز دارد و قدرت پردازش و حافظه ای کمتری دارد. اما انسان ها به صورت خواسته یا ناخواسته روزانه میلیون ها کار انجام می دهند.

پس می توان این نتیجه گیری را داشته باشیم؛ که ذهن غیر منطقی انسان ها یا همان ذهن ناخودآگاه انسان قدرت بالاتری دارد؛و می تواند چند صد کار را به صورت همزمان انجام دهد؛و به نوعی اصلی ترین دستوراتی که توسط ذهن صادر می شود از طریق این ذهن است.

حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و با توجه به اهمیت مخاطب و مشتری که در بالا بیان کردیم، به نظر شما کدام حالت زیر منطقی تر است:

1- سرمایه گذاری روی ذهن منطقی انسان ها و تلاش برای متقاعد کردن آن ها از طریق استدلال

2- سرمایه گذاری روی ذهن غیر منطقی یا ناخودآگاه مخاطبان و به نوعی تلقین مفاهیم مورد نیاز به ذهن آن هامسلما راه اول می تواند کمی ساده تر باشد اما سادگی چیزی نیست که در اقتصاد زیاد به آن توجه شود. در اقتصاد بهره وری اهمیت دارد.

شما قرار است هزینه ای برای جذب مخاطب از طریق استدلال و متقاعد کردن ذهن منطقی انسان ها داشته باشید،این در حالی است که این ذهن کند و کم حافظه است و با یک اتفاق ساده می تواند تمام استدلال های شما را از بین ببرد. اما در حالت دوم شما باید مسیری را انتخاب کنید که عملا بتوانید وارد ذهن ناخودآگاه مخاطب خود شوید.

کاری که حتی خود مخاطب هم نمی تواند انجام دهد. اما به هر حال  این کار شدنی است. زیرا ذهن غیر منطقی از دنیای بیرون فاصله ندارد، تنها باید راه نفوذ به آن را پیدا کنیم.اما وقتی این اتفاق رخ بدهد، عملا مخاطب به صورت ناخواسته به سمت کسب و کار شما کشیده می شود.این کاری است که بسیاری از برندهای بزرگ دنیا مانند اپل انجام می دهند.

کافی است به کاربران اپل یا کسانی که دوست دارند اپل داشته باشند نگاه کنید،آن ها شاید چندان دلیل منطقی مستدلی برای این انتخاب نداشته باشند اما عشق به خریدن اپل دارند. این کاری است که ذهن ناخودآگاه انجام می دهد.

نقش کارت ویزیت در جذب مخاطب

نقش کارت ویزیت در جذب مخاطب

اما داستان کارت ویزیت و طراحی کارت ویزیت الکترونیک در این بین چیست؟تا اینجا متوجه شدیم که شما نیاز به مخاطب دارید.

و بهترین راه برای جذب و نگهداری مخاطب سرمایه گذاری روی ذهن ناخودآگاه مخاطب است. اما سوال اینجاست که چگونه به این ذهن دسترسی داشته باشیم و نقش کارت ویزیت الکترونیک در این بین کجاست؟

ورودی ذهن ناخودآگاه انسان حواس 5 گانه ای است که بیشتر مخاطب ها از نعمت داشتن آن ها برخوردار هستند. این حواس بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه است. بنابراین شما برای ورود به ذهن مخاطب تنها می توانید از طریق یکی از این راه ها اقدام کنید.

اما نکته ای که وجود دارد این است که عملا انسان روزانه در برابر میلیون ها اطلاعات تصویری، صوتی و … قرار داد و مسلما قوی ترین ذهن بشر هم نمی تواند تمام این اطلاعات را دریافت و تحلیل کند. پس بسیاری از اطلاعات قبل از ورود به ذهن نابود می شود و اصلا به مرحله پردازش نمی رسد.

بنابراین این احتمال که شما از طریق راه های مختلف که تحت عنوان تبلیغات و بازاریابی ( که کارت ویزیت الکترونیک یکی از این راه ها محسوب می شود ) بتواند وارد ذهن مخاطب شوید، چندان بالا نیست. بنابراین تمام کار کرد انواع کارت ویزیت تا نقطه ای است که می تواند اطلاعات و مفاهیم مورد نظر شما را در برابر چشم و ذهن مخاطب قرار دهد.

اما این که این اطلاعات چگونه وارد ذهن مخاطب می شود؛ و چگونه ذهن مخاطب را درگیر خود می کند کاری است که انواع طراحی های برتر کارت ویزیت یا انواع دیگر راه های تبلیغاتی انجام می دهد. یکی از این طراحی ها که به نظر می رسد توانسته موفقیت خوبی به دست بیاورد، کارت ویزیت الکترونیک است.

 چند فاکتور در طراحی های خوب کارت ویزیت 

 چند فاکتور در طراحی های خوب کارت ویزیت 

1- طراحی سبکی دارد و سعی می کند اطلاعات زیادی به مخاطب منتقل نکند.

2- از یک یا دو رنگ اصلی در طراحی استفاده شده است.

3- خلاقیت های خاصی در آن دیده می شود.

4- خودش را در مسیری قرار می دهد که مخاطب به آن توجه کند.

بررسی کارت ویزیت الکترونیک

بررسی کارت ویزیت الکترونیک

تمام این متن و هر چیزی که از مخاطب و اهمیت آن،ذهن مخاطب، نحوه جذب و نگهداری مخاطب و تاثیر گذاری بر ذهن او و فاکتورهای مهم یک طراحی خوب کارت ویزیت گفتیم؛تا به این نقطه برسیم.

که کارت ویزیت الکترونیک یا همان کارت ویزیت دیجیتالی در کجای این داستان قرار می گیرد؛و چه کارایی می تواند بر اساس تمام این فاکتورها و شاخص ها برای ما داشته باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، مهمترین و شاخص ترین فاکتور کارت ویزیت الکترونیک این است که می تواند کاملا متغیر باشد.

در واقع ما در بین تمامی این مواردی که گفتیم تفاوت ذهن انسان ها با یک دیگر را بیان نکردیم و آن را نادیده گرفتیم.

زیرا عملا یک کارت ویزیت یا یک بنر تبلیغاتی این امکان را ندارد که بتواند برای تک تک کاربران به صورت اختصاصی طراحی شود.

اما یک کارت ویزیت الکترونیک می تواند این امکان را بدهد؛که بر اساس شناخت از مشتری کم کم اتفاقات و اطلاعاتی را نشان او بدهد که مخاطب راحت تر و سریع تر تحت تاثیر قرار می گیرد. در کلام ساده تر شما می توانید با داشتن کارت ویزیت الکترونیک علاوه بر این که در هزینه های کاغذی و … صرفه جویی داشته باشید.

مخاطب خودتان را به صورت اختصاصی تحت تاثیر قرار دهید.

مخاطب خودتان را به صورت اختصاصی تحت تاثیر قرار دهید.

از طرف دیگر هرچیزی که در دنیای الکترونیک و اینترنت قرار می گیرد می تواند قابل رهگیری باشد. بنابراین شما می توانید کارت ویزیت الکترونیک خودتان را ردگیری کنید.

و بر اساس این که این کارت تا چه اندازه بازخورد دارد و تا چه اندازه در دل اینترنت و جامعه در حال چرخیدن است؛می توانید تصمیم های بعدی خودتان را بر اساس اطلاعات روشن و مشخصی بگیرید. ما از نظر فاکتورهای گفته شده در بالا، می توان گفت کارت ویزیت الکترونیک درست مانند تمام انواع دیگر می تواند طراحی های خاص خودش را داشته باشد. و بر اساس این طراحی ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین این کارت ویزیت می تواند تمامی این فاکتورهای عمومی را نیز داشته باشد و مشکلی در این باره وجود ندارد.

نتیجه سخن

نتیجه سخن

به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که کارت ویزیت الکترونیک از انواع نوین کارت ویزیت ها می باشد؛که بر اساس پلتفرم جدیدی تحت عنوان اینترنت طراحی شده است.

نکته ای که در این بین به آن اشاره ای نداشتیم؛این است که امروزه اینترنت بزرگترین جامعه انسانی را برای خود کرده است؛و شما می توانید میلیون ها کاربر در هر ثانیه در اختیار داشته باشید.ا ین موضوع در کنار اهمیت مخاطب برای کسب و کار می تواند؛ ما را به یک نکته مهم و اساسی برساند؛ و آن این که وقتی در اینترنت این چنین مزرعه ای از انسان ها و مخاطبان وجود دارد؛ چرا از آن استفاده نکنیم.

زیرا با بزرگ تر شدن جامعه مخاطبان عملا احتمال موفقیت بیشتر و بیشتر می شود؛ و این اتفاقی است که در کارت ویزیت الکترونیک رخ می دهد. در واقع یک کارت ویزیت دیجیتالی این قدرت را به شما می دهد که بتوانید درصد بالاتری از جمعیت را در اختیار خودتان داشته باشید.

پس در نهایت می توان گفت که کارت ویزیت الکترونیک امکان جدیدی است که می تواند دوره ای نوین در صنعت تبلیغات و بازاریابی ایجاد کند. توجه داشته باشید که این کارت ها و طراحی های آن در ابتدای مسیر قرار دارد. با توجه به گسترده بودن دنیای الکترونیک می توان تصور کرد؛ که کارت ویزیت الکترونیک می تواند چه کارهایی انجام دهد. و چه رابطه تعاملی میان مخاطب و صاحب کسب و کار ایجاد کند.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

3 پاسخ

  1. سلام ، از چه طریقی میتونم در رابطه با کارت ویزیت الکترونیک باهاتون مشاوره داشته باشم؟

  2. باسلام :
    در مورد کارت ویزیت الکترونیکی / آیامیتونیدبا قیمت مناسب یک وب سایت شبیه به سایت ( صفحه سبز ) برایم طراحی کنید .
    ممنون میشوم ضمن بررسی سایت مذکور اطلاع رسانی کنید . با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *